VLAANDEREN ONS VADERLAND ! FLANDRE NOTRE PATRIE !

Tout individu fait d’abord partie d’une ethnie avant d’appartenir à un Etat! Nous appartenons à l’ethnie FLAMANDE avant d’être Français !

AccueilAccueil  PORTAILPORTAIL  S'enregistrerS'enregistrer  ConnexionConnexion  

Partagez | 

Geert Wilders pakt de Koran aan

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
De_Vlaamse
Admin
Admin

MessageSujet: Geert Wilders pakt de Koran aan   Mer 5 Déc - 13:31

De Koran is een “verschrikkelijk en fascistisch” boek dat de mensen nog altijd inspireert tot “verschrikkelijke daden”. Dat zegt de Nederlandse politicus Geert Wilders over zijn plannen om een film over de Koran te maken. Politiek Nederland maakt zich ernstige zorgen over de repercussies die de film-in-wording kan hebben.

“Niet iedereen zal blij zijn met de film. Maar ik doe wat ik vind dat ik moet doen”, reageert Wilders, de voorman van de Partij voor de Vrijheid (PVV). De film, die eind januari op tv te zien zal zijn, draagt de sterke standpunten van Wilders over de heilige tekst van de moslims op een beeldende manier uit.

Geert Wilders gaat steeds “op bezoek” bij de Israëlische ambassade, die op 200 meter van het parlement ligt …

Het hele project doet sterk denken aan de film Submission van Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh. Moslims reageerden woedend op deze islamkritische film. Regisseur Theo van Gogh werd kort na de verschijning ervan in 2004 door een radicale moslim vermoord. Over de precieze inhoud van de film houdt Wilders zich op de vlakte. “Het is bekend wat ik van de Koran vind, de inhoud van de film is in lijn met de debatten die ik erover heb gevoerd”, verklaarde de PVV-voorman.

Wilders zegt dat het heilige boek van de moslims “niet op de meest positieve manier” centraal zal staan. Hij wil niet zeggen of hij de Koran bijvoorbeeld verscheurt of verbrandt. “Ik wil daar niets over kwijt. Mensen moeten maar kijken.”

Eerder dit jaar zorgde Wilders - die al jaren door de overheid wordt bewaakt wegens bedreigingen uit moslimhoek - nog voor beroering met een pleidooi voor het verbieden van de Koran. Hij vergeleek het boek met Adolf Hitlers Mein Kampf en sprak van “het probleem van de fascistische islam”. Zijn oproep aan moslims om de Koran te verscheuren als zij in Nederland willen blijven wonen, zorgde voor beroering en emotionele kritiek.

Het Nederlandse kabinet vreest voor heftige reacties onder moslims, zoals bij de Deense ‘cartoonrellen’ van begin vorig jaar. Toen waren spotprenten over de profeet Mohammed in een Deense krant aanleiding voor rellen en brandstichting in Deense ambassades in het Midden- Oosten. Een woordvoerder van Justitie zei dat “het kabinet alles in het werk stelt om voorbereid te zijn op een plotse en heftige discussie in binnenen buitenland”. De ministers Ernst Hirsch Ballin van Justitie en Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken hebben begin deze maand met Wilders over zijn project gesproken. “Zij hebben hun zorgen geuit en hem gevraagd de risico’s van zijn film in overweging te nemen”, aldus een woordvoerder.
Revenir en haut Aller en bas

Geert Wilders pakt de Koran aan
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1