VLAANDEREN ONS VADERLAND ! FLANDRE NOTRE PATRIE !

Tout individu fait d’abord partie d’une ethnie avant d’appartenir à un Etat! Nous appartenons à l’ethnie FLAMANDE avant d’être Français !

AccueilAccueil  PORTAILPORTAIL  S'enregistrerS'enregistrer  ConnexionConnexion  

Partagez | 

Demesmaeker: “Uitspraken De Wever uit context gerukt”

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
De_Vlaamse
Admin
Admin

MessageSujet: Demesmaeker: “Uitspraken De Wever uit context gerukt”   Mar 6 Nov - 22:35

Vlaams parlementslid Mark Demesmaeker (N-VA) vindt de kritiek op zijn partijvoorzitter Bart De Wever naar aanleiding van diens uitspraken over de excuses van Antwerps burgemeester Patrick Janssens aan de joodse gemeenschap overtrokken. “De kritiek is wat gezocht. Alles is goed om Bart te treffen. Ik heb de indruk dat de woorden uit hun context zijn gerukt en dat ze passen in een stuk sfeerschepping”, aldus Demesmaeker.

De Wever noemde de excuses van Janssens “gratuit” en zei dat ze bedoeld waren om het Vlaams Belang te bestrijden. Die uitspraken schoten bij de onverdraagzame joodse gemeenschap in het verkeerde keelgat.

“Ik heb heel veel respect voor de joodse gemeenschap en ik begrijp de gevoeligheden, maar ik vrees dat de uitspraken wat uit hun verband zijn gehaald”, stelt Demesmaeker. Hij denkt ook dat De Wever binnen de partij geen kritiek zal krijgen voor zijn uitspraken. “Integendeel”, aldus Demesmaeker.
Revenir en haut Aller en bas

Demesmaeker: “Uitspraken De Wever uit context gerukt”
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1